CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

25 Ekim 2010 Pazartesi

uzun zamandır yemek yapmıyorum. annem yemekle ilgileniyor ben karıştırıyorum, çırpıyorum, döküyorum o kadar. ama dün misafirlerimiz gelecekti, Kipa'da gördüğüm bir mezeyi denemek için mutfağa girdim. gerçekten de güzel oldu, teşekkürler Kipa:)

Patlıcan Salatası:

Malzemeler:

  • 4-5 adet patlıcan
  • 4-5 adet kırmızı biber
  • 3-4 diş sarmısak
  • 3-4 adet sivri biber
  • Dilediğiniz kadar dolma yeşil zeytin
  • Zeytinyağı
  • Tuz, kırmızı biber
  • Sirke, nar ekşisi, limon
Yapılışı:
  1. Patlıcanlar, biberler közlenir. Kabukları soyularak iri iri doğranır. Karıştırılır.
  2. Dolma zeytinler de doğranarak karışıma eklenir.
  3. Sarmısaklar karışımın içine rendelenir.
  4. Limon suyu, nar ekşisi, zeytinyağı, tuz, kırmızı pul biber karıştırılarak sos hazırlanır. Sofraya getirilmeden 2-3 dk önce sos eklenerek karıştıılır. 

Rus Salatası:

Malzemeler: 
  • 5-6 adet patates
  • 1 çorba kasesi salatalık turşusu
  • 2-3 yemek kaşığı mayonez
Yapılışı:

  1. Patatesler haşlandıktan sonra ezilir.
  2. Salatalık turşuları ince ince doğranır.
  3. Patates ve turşular karıştırıldıktan sonra  mayonez eklenir.
  4. Dolma zeytin, maydanoz ile süslenerek servis edilir. 

0 yorum: