CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

1 Aralık 2009 Salı

pırasa alternatifleri (:

pırasayı sevemiyorum yiyemiyorum. farklı şekillerde deniyorum tüketebilmek için ama yok onda da başarılı olamıyorum :( en son olarak böreğin içine koydum fakat ben hariç herkes severek yedi :)

Malzemeler:

  • 4-5 adet yufka
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı sğt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • yarım kilo pırasa
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • tuz, karabiber, pulbiber
  • susam
Yapılışı:

Öncelikle pırasalar küçük küçük doğranır, sıvıyağ ile kavurulur. Sarardıktan sonra içine salça, tuz ve baharatlar eklenip kavurulur.

Ayrı bir kapta 1 çay bardağı sıvıyağ, süt ve yumurta karıştırılır.

İlk yufka yağlanmış tepsiye serilir, üzerine kavurduğumuz pırasadan koyulup 2 yemek kaşığı kadar sütlü sostan dökülür. Her yufka katı için aynı işlem tekrarlanır. Son yufka serilip sütlü sostan bol miktarda eklenip susam serpilir.

Üzeri kızarana dek pişirilir.

Dipnot: Arzu ederseniz peynir de ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun (:


0 yorum: