CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

26 Temmuz 2010 Pazartesi

vişneli muhallebi

geçen pazartesiden beri girip de tariflerimi ekleyemedim.. çorludaki upuzun boş vakitlerimi özlüyorum.. istanbulda temizlik, yemek, bulaşık, tekrar temizlik, tekrar yemek, tekrar bulaşık üçgeninden sıkıldım.

ev emekçisi kadınların temizlikten bulaşıktan veya çocuktan kalan zamanı kendilerine ayırmalarını değil; kendilerine ayırdıkları zamandan kalan zamanları temizliğe bulaşığa ayırmalarını istiyorum. bunun mümkün olabileceğini ancak çok ama çok zor olduğunu biliyorum. kadının özgürleşmesi yüzyıllardır gelen sorunken burda iki cümleyle çözemeyeceğimin farkındayım..

yeni denemeler var demiştim son yazımda. iki tane yeni denemem vardı birinin resmini çekemedim fırsat bulup diğeri de hemen aşaağıda:)

Malzemeler:

  • 1 kilo süt
  • 1  bardak toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 çorba kaşığı un
  • 3 çorba kaşığı nişasta
  • 1 bardak vişne ( veya ahududu,böğürtlen, çilek)
  • 1/4 su bardağı toz şeker
Yapılışı:

Un ve süt bir tencerede topak topak olmadan karıştırılır, daha sonra nişasta, şeker, vanilya eklenir. muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırılarak pişirilir. kalıplara dökülerek en az 3 saat (1 gün bekleyince daha güzel oluyor) bekletilir. üzeri için vişne ve şeker blendırdan geçirilir, servis anında muhallebinin üzerine dökülür.

Tarif Sofra'nın tatlılar kitabından sütlü tatlılar alt başlığındandır.

Dipnot: ben kek kalıbına döküp hazırladım ancak dondurma bardakları veya cup bardaklarına dökmek daha mantıklı olacakmış. ayrıca kesinlikle servis anında vişneli sos dökülmelidir aksi halde akıp gidiyor; görüntü kötü oluyor:)

1 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Bu gece kulun yalvarış ve yakarışlarını Yüce Mevla'ya sunacağı ve O'nun sonsuz affından, merhametinden, iyiliğinden bol bol yararlanacağı umut, huzur ve müjde gecesidir. Berat Kandiliniz Mübarek Olsun.

Saygılarımla.