CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

28 Ağustos 2009 Cuma

günün menüsü (:

Yaz tatillerimde, hafta sonlarında, bayram tatillerinde annemin zorla temizlik yaptırmasından bıkıp tamam o zaman ben yemekleri yapayım sen temizlik yap diye bir teklifte bulunmamla anlaşmıştık.. O anlaşmanın üzerinden 2-3 yıl geçti  (:  



Ben bu iki üç yıl içinde her türlü yemeği yapar oldum. Baharatlarla oynamayı sevdiğim için farklı denemelerde bulundum.. Onu buna bunu şuna şunu ona kattım (:   

İstedim ki bu denemeleri yemek tariflerini de yazayım.. En basitinden Türk klasik yemeklerinden başlıyorum yazmaya.. Yeni denemeler de bu blogda yerini alacak ama zamanla (: 

Karnıyarık

Malzemeler:

  • 1 kilo patlıcan 
  • 1 limon
  • Kızartmak için; sıvıyağ

İç harcı için:

  • Yarım kilo kıyma
  • 4-5 adet soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 diş sarmısak
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • Bir kase kadar ince doğranmış maydanoz
  • Tuz, karabiber, kekik, pulbiber


Süslemek için:
  • Domates, maydanoz, sivri biber
Patlıcanları alacalı soyup, limonlu ve de tuzlu suda acısı çıkması için bekletiyoruz. Daha sonra patlıcanları yeteri kadar sıvıyağda kızarıyoruz. Ben çok erken kızarttım; peçetelerin üzerine yaydım patlıcanları.. Az da olsa yağı çekildi (:

Ayrı bir tavada önce kıymayı kavuruyoruz, kıyma kavrulunca yağ, soğan ve sarmısakları ekliyoruz.. Soğanlar pembeleşince salçaları ekleyip kavuruyoruz.. Tencerin dibine yapışmaya başlayınca maydanozları koyup kapağını kapatıyoruz.. Annemin deyimiyle dinlendiriyoruz (:

Fırın tepsisine patlıcanları dizip, ortalarını açıyoruz. içine kıymalı harçtan yerleştiriyoruz.. Hepsini doldurduktan sonra üstlerini biber domateslerle süslüyoruz..

Kıymalı harcı yaptığımız tavada 1 kaşık salçayla bir miktar suyu ve de bir tutam tuzu karıştırıp fırın tepsisine döküyoruz.. Su patlıcanların yarısına kadar gelmesi yeterlidir. Fırında üstleri kızarana kadar pişiriyoruz..

Pilav


Malzemeler:

  • 1su bardağı baldo pilavlık pirinç
  • 1 tablet tavuk suyu
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 su bardağı su
  • tuz
Yağı tencereye alıp kızdırıyoruz, pirinçleri ekleyip kavuruyoruz. Bir yandan da su içinde tavuk suyu tableti eritiyoruz.. Pirinçler tencereye yapışmaya başladğında tavuk suyu tabletli  suyu ekliyoruz; ve de karıştırıp tuzunu ayarlayıp kapağını kapatıyoruz.. Kaynamaya başlayınca altını kısıp, suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Suyunu çektiğinde ocaktan alıp üstüne kağıt havlu örterek dinlenmeye bırakıyoruz..


Karnıyarık ve de pilavı sıcak olarak servis edip; maydanozla süslüyoruz.. afiyet bal şeker olsunnnn (:

0 yorum: