CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

31 Ağustos 2009 Pazartesi

Tatlı bir sürpriz; cevizli kremalı kek...

Bizim evde pişen kekin en büyük payı en küçük kardeşimindir. Normalde fazla yemek yemez ama küçüklüğünden beri keke bayılır.. Diğer tatlıları da sever ama kekin yeri ayrıdır onda :D Gece  misafirleri yolladıktan sonra kek yapabilirim dedim, sabah kalkmış erkenden dolaba bakmışş.. "Annee ablam kek yaptı mı" diye :)))

Ben de dayanamadım, kahvaltı sonrası keki yaptım. Pastamsı bir görünüşü var ama aaslında o bir kek :))) Gelelim tarife, tarif  Sofra dergisinden. Ama üstündeki şekerleri akıl etmek bana ait :D

Malzemeler:

Kek İçin;

  • 2 adet yumurta
  • 2/3 su bardağı tozşeker
  • Yarım su bardağı süt
  • 50 gram eritilmiş margarin
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı türk kahvesi
  • 1 tatlı kaşığı kakao
  • 2 su bardağı un
Krema İçin;
  • 2 tatlı kaşığı tozşeker
  • 2 tatlı kaşığı buğday nişastası
  • 1 tatlı kaşığı pirinç unu
  • 2 su bardağı süt
  • 1 çay kaşığı vanilya
Süslemek için;
  • Yarım çay bardağı tozşeker
  • Yarım çay bardağı su
  • 1 su bardağı ceviz içi
Yapılışı;

Öncelikle kek için; yumurta ve tozşekeri çırpıyoruz, yarım su bardağı süt ve margarini ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Kabartma tozu, kahve, kakao ve unu ekleyip kıvama gelene kadar çırpıyoruz ve yağlanmış kalıba döküp, fırında pişiriyoruz.

Kek pişerken; krema için tozşeker, buğday nişastası, pirinç unu, süt ve vanilyayı karıştırıp, muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz.  Kıvamı koyulaşınca ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz.

Kek soğuduktan krema ılıdıktan sonra, kremayı kekin üzerine döküp, cevizleri yerleştiriyoruz. Küçük bir tavada şekeri ısıtıyoruz, şeker kıvam aldıktan sonra suyu ekliyoruz ve de karıştırmaya devam ediyoruz, karamelize kıvama gelince yağlı kağıda döküyoruz. Soğumasını bekliyoruz, soğuduktan sonra şekerleri kırıyoruz ve de resimde görüldüğü gibi keke saplıyoruz. Ancak şöyle bir sorun varki; zamanla dolapta da sakladığımız halde şekerler eriyip keskinliğini ve de güzelliğini yitirdi :))) Yine de görüntüsü için uğraşılır diyorsanız siz bilirsiniz, ben üşenmedim uğraştım :)  İsteyen karameli yağlı kağıtta şekil vermeden de cevizlerin üzerine dökebilir. Afiyet olsuuuuuun.  :)

0 yorum: