CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

14 Ağustos 2010 Cumartesi

biraz limon, biraz tarçın...

akşam üzeri aniden canım tatlı bir şeyler isteyince dayanamadım girdim mutfağa:) bakındım neler yapılabilir diye, en mantıklısı en kolayından ya bir muhallebi ya da puding yapmaktı. bu sıcakta hiç zahmet etmedim, hazır puding yaptım:) ama bir kaç değişiklik uyguladım.



Malzemeler:
  • 1 paket kakaolu puding
  • 2,5 su bardağı süt
  • yarın limon kabuğu rendesi
  • çeyrek limonun suyu
  • yarım çay kaşığı tarçın
paketin arkasında yazan tarife göre puding 2,5 su bardağı sütle koyulaşana kadar pişirilir. indirmeye yakın ben limon kabuğu rendesi, limon suyu ve tarçını ekledim.

ıslatılmış tabaklara servis yaptıktan sonra, üzerini kakaolu bisküvi (parçalanmış halde) süsledim. üzerine kuruyemiş de eklenebilir fındık, badem vs. afiyet olsun :)

bugünün yemeği, sebze sote...

Malzemeler:
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 diş sarmısak
  • zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı biber salçası
  • 2 adet kabak
  • 2 adet patates
  • 1 adet havuç
  • nar ekşisi (soya sosu da olur ancak evde kalmamıştı:( ) 
  • dereotu, reyhan, tuz
Yapılışı:

soğanlar halka halka doğranır, rendelenmiş sarmısakla, yağda pembeleşene kadar kavurulur. biber salçası ve nar ekşisi de kavrulduktan sonrai tüm sebzeler irili ufaklı doğranmış halde tavaya atılır. sebzeler pişene dek kapak kapalı halde pişirilir. indirmeye yakın dereotu ve reyhan eklenir.

yanına yoğurtla ya da makarnayla tercih ettiğim bir yemektir ;)

0 yorum: