CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

19 Ağustos 2010 Perşembe

"kalktım, size kek yaptım..."

Akşam çayında keki yerken fark ettim ki dün ben kek yapmıştım ve bloga eklememişim. Hemen eklemek istedim.. O kadar kek yapmama rağmen kıvamı bu kadar güzel olan başka kek yapamadım. Buyrun işte tarif :) Tarif Sofra dergisinin tatlılar kitabından...


Kuruyemişli Kek

Malzemeler:

  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı un 
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tarşın
  • 1 paket kuş üzümü
  • 3 yemek kaşığı ceviz
Üzeri için:

  • 1 çorba kaşığı pirinç unu
  • 2 çorba kaşığı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
Yapılışı: 
  1. Şeker, sıvıyağ, süt ve yumurta bir kapta çırpılır. Üzerine un eklenir kıvama gelene kadar çırpmaya devam edilir. 
  2. Tarçın, ufalanmış fındık ve ceviz, kuş üzümü eklenir.
  3. Kabartma tozu eklenerek son kez iyice karıştırılır.
  4. Margarinle yağlanmış kek kalıbında kek pişirilir.
  5. Üzeri için vanilya hariç tüm malzemeler muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir. İndirildikten sonra vanilya eklenip karıştırılır.
  6. Fırından çıkan kekin üzerine muhallebi koyularak servis yapılır.

1 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok güzel olmuş. Hayırlı sahurlar.

Saygılar.