CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

5 Ağustos 2010 Perşembe

sevgili günlük!

uzun zamandır depresif hallerdeydim. istanbul çorlu derken hırpalanmışım.. pazartesiden beri evim İstanbul artık.. bıraktığımız yerden 4 yıl sonra yeniden merhaba İstanbul.

havalar çook sıcaaaak. y-a-n-ı-y-o-r-u-z ötesi yok. bu ne yahu? gece uyunulmuyor; gündüz ne iş yapılıyor ne de gezmelere gidiliyor. kış çocuğuyum ben kış:) gelsin soğuk dişlerim titresin:)

herkesin evi mi çok sıcak yoksa bizim ev daha da bir sıcak mı; çözemedim. teras kata çıkamıyoruz zaten, bedava sauna! çok amaçlı bir terasımız var; gündüzleri doğal solaryum, yandaki kilerler doğal sauna, akşamları da serin mi serin bir bahçe. 

bu sıcağa rağmen yine mutfakta iş başındaydım! hem de temizlikten hemen sonra. cesaretime hayranım :)

günün menüsü; köri soslu tava tavuk, patates püre, salata, sütlaç...



Köri Soslu Tava Tavuk


Malzemeler:
  • 2 kg tavuk ızgaralık pirzola
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 2 diş sarmısak (daha fazla da olabilir isteğe göre)
  • 2 çay kaşığı biber salçası (hazırlardan kullanmadım, Malatya'dan el yapımı =) )
  • 1-1,5 tatlı kaşığı köri 
  • 2 çay kaşığı karabiber
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 3 tatlı kaşığı yoğurt
  • yarım limonun suyu
Tavuklar yıkandıktan sonra bir kaba alınır. öncelikle zeytinyağı ve tuz eklenir. (ben tek tek zeytinyağı ve tuzla ovdum tavukları.) daha sonra  sotelik doğranmış kuru soğan, rendelenmiş sarmısak, yoğurt ve biber salçası eklenir. tavuklara iyice yedirilir. sıra geldi baharata, tüm baharatlar eklenir. tavuğun daha yumuşak olması için son olarak limon suyu sıkılır. tamamen harmanlandıktan sonra ağzı kapatılarak dolapta 3 saat kadar bekletilir.

servis etmeye yaklaşık yarım saat kala tavuklar tavaya dizilir. (yağ yok) kapak önce kapatılarak tavukların buharıyla pişmesi sağlanır, daha sonra kapak açılarak ters yüz edilerek tavuklar kızartılır.

Patates püresini uzun zamandır yapma çalışıyordum. ama hep kıvamda bir sorun vardı. ya çok cıvık oluyordu ya da çok koyu. ama şans eseri internette bir tarifle karşılaştım. hem blogu çok beğendim hem de patates püresini, tekrar teşekkürler:) patates püresinin tarifini isteyenlere; hanzenin mutfağı



Sütlaç

En sevdiğim tatlılardan biri sütlaçtır. aslında çok da masum bir tatlı olduğunu düşünüyorum sütlacın. sıfır yağ, bol bol kalsiyum:)


sütlaç tarifini buradan aldım. ama ben bir iki şeyi değiştirdim tarifte. indirmeye yakın sütlacın içine 2 kaşık şekerli vanilya ve yarım limon kabuğu rendesi ekledim.limon aromatik bir tat kattı, güzel oldu. denemeye değer diyorum;)

bugünlük bu kadar, bu aralar çok yorgunum.. Çorludan getirdiğim tüm kıyafetler (yazlık-kışlık-az giyilmiş- çok giyilmiş hiç fark etmez, anneme göre hepsi aynı) yıkandı, asıldı, toplandı, ütülendi, yerleştirildi. kitaplar silindi, raflara dizildi, beğenilmedi yeniden dizildi. bunların hepsi Gamze tarafından yapıldı..

 

2 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

Saygılar.

cafefora dedi ki...

teşekkür ederim :)