CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

2 Eylül 2009 Çarşamba

1 günlük aradan sonra merhaba (:

Ne kadar hevesliydim dün sonbaharın ilk günü diye... Yağmur da yağıyorken yağmur sesiylerü uyumak, sonra yağmuru izlemek hevesindeydim.. Nitekim olmadı, tüm gece uyuyamadığım gibi sabah da kendimde değildim.. Bir üşüyüp bir sıcakladığım için ne yağmuru izleyebildim, ne de sonbahara tatlı bir giriş yapabildim(: çookk hastaydım dün çoookk.. :D  Bugün biraz daha iyiyim.. Kendimdeyim hiç değilse..

İki gün önceden birikmiş tarifler var, yazamadığım tarifleri bugün yazıyorum... Hadi bakalım başlayalım...

İlk tarif sebze yemeği,  bamya bizim evde senede bir veya iki kere pişer, çünkü kardeşlerim pek sevmezler. Ben küçük bir araştırma yaptım bamya hakkında ve bakın küçücük,beğenmediğiniz o sebzenin faydaları nelermiş;

-Kabızlığı giderir
-Mide ve bağırsakların düzenli çalışmasını sağlar.
-Sindirime faydalıdır
-Kanı temizliyor.
-İdrar söktürücüdür.
-Halsizliğede çok iyi gelir.

Benden söylemesi (;

Bamya Yemeği :

Malzemeler:

  • 1 kilo bamya
  • 2-3 adet orta boy soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Yarım kilo kıyma, daha az da olabilir.
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası veya domates salçası
  • 3 adet rendelenmiş domates
  • 2 adet limon
  • Tuz
Öncelikle bamyaları temizliyoruz, bir adet limonun suyunu sıkıp üzerine su ekliyoruz. Temizlediğimiz bamyaları bu limonlu suyun içinde bekletiyoruz, daha sonra yıkıyouz. Limonlu suyun içinde beklettiğimiz takdirde bamya yemeğinin suyu uzamaz, istediğiniz kıvamda olur.

Kıymayı tencereye alıyoruz ve de yağsız bi şekilde suyunu salana dek kavuruyoruz, daha sonra yağını ve soğanını ekliyoruz. Soğanlar pembeleşince rendelediğimiz domatesleri ve salçayı ekleyip kavurmaya devam ediyoruz, domatesler tencereye yapışmaya başlayınca, bamyaları ekliyoruz. Ayrı bir kapta bir limonun suyunu sıkıyoruz ve üzerine su ekliyoruz. Bamyalar sararınca limonlu suyu bamyaların üzerini geçecek kadar ekliyoruz. Fazla karıştırmadan pişmeye bırakıyoruz.

0 yorum: