CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

5 Eylül 2009 Cumartesi

Öfleye pöfleye; yaprak sarması..

Fark ettim ki hep kendimden bahseder olmuşum, yemek tariflerini unutmuşum..

Hemen yazıyorum yazamadığım tariflerimi, öncelikle geçen günkü bitki çayımın resmini ekliyorum.. Bardakta çektiğim fotoğraflarda bir farklılık yok, bildiğimiz ıhlamur çayı rengi. O yüzden ben de demlikteki resmini çektim...

Gelelim diğer tarife; yaprak dolması sarmıştık geçen, annem ben ve kardeşim. Ben her ne kadar üşenip öf pöf desem de annemin zoruyla sardık bir tencere. Bakalım sizler de beğenecek misiniz...


Malzemeler:
  • 1 kilo yeşil  yaprak
  • 3 bardak dolmalık pirinç
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 8-9 adet orta boy soğan
  • 3-4 diş sarmısak
  • 1 adet et suyu tablet
  • 3 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı biber salçası
  • Tuz, karabiber, pulbiber, tarçın, kekik, nane, kimyon
  • Yarım demet maydanoz, bir avuç kadar kıyılımş dereotu
 Yapılışı:

  1. Öncelikle yapraklar yeşil taze yapraksa onları kaynar suda renkleri sararana kadar haşlıyoruz. Eğer yeşil yaprak değilse tuzu gidene kadar yıkıyoruz.
  2. Soğanları, sarmısakları, yağı kavuruyoruz. Kavrulunda salçaları ekliyoruz.Et suyu tableti de atıyoruz.
  3. Salçalar kavrulunca ayıklanıp yıkanmış pirinçleri ekliyoruz, pirinçler yapışana kadar kavuruyoruz.
  4. Baharatları ekliyoruz.
  5. Maydanoz ve dereotunu ekleyip, kapatıyoruz ocağı.
  6. Dolma içi demlenince yaprakları sarmaya başlıyoruz. 
  7. Tencerenin üzerine dolma içi tenceresinde kalan yağı ve  limon dilimlerini ekliyoruz. Su ekleyip üzerine tabak kapatıyoruz.
  8. Dolmaların içi yumuşayana kadar pişiriyoruz. 


0 yorum: